چگونه ناپدید شویم؟ | اسرار برترین کارشناسان حریم خصوصی جهان

Rate this post

زمانه کنونی منجر به ایجاد شغل‌ها و پیشه‌های جالب توجهی شده است، یکی از آنها که مجله آتلانتیک به آن اشاره دارد کارشناسانی هستند که با دریافت هزینه‌های بالا، به مشتریان خود کمک می‌کنند تا اطلاعات شخصی‌شان را از دسترس عموم و تهدیدات احتمالی مخفی کنند. طبیعتا مشتریان این افراد هم افراد با نفوذ و ثروتمندان هستند.

نیاز به حریم خصوصی در عصر دیجیتال

با گسترش فناوری و جمع‌آوری داده‌ها توسط شرکت‌ها و دولت‌ها، حفاظت از اطلاعات شخصی به چالشی بزرگ تبدیل شده است. این موضوع به‌ویژه برای افراد مشهور، ثروتمندان، مدیران اجرایی و فعالان حوزه ارزهای دیجیتال که در معرض تهدیداتی مانند هک، داکسینگ یا سرقت هویت هستند، اهمیت دارد.

گاف‌هایی که بازار را رونق داد

افزایش تقاضا برای خدمات حریم خصوصی پس از حوادثی مانند قتل برایان تامپسون، مدیرعامل شرکت بیمه هلت‌مدیکیر، در سال گذشته و نشت اطلاعات از اپلیکیشن سیگنال که شامل اضافه شدن اشتباهی سردبیر مجله آتلانتیک  به یک گروه چت سطح بالای دولت ترامپ بود، شدت گرفته است.

چگونه ناپدید می‌شویم؟

اما مشاوران حریم خصوصی برای ناپدید کردن مشتریان خود از دنیای دیجیتال چه ترفندهایی را استفاده می‌کنند؟  الک هریس، مدیرعامل  «ایکس هیون» شرکتی متمرکز بر مشتریان دولتی در سال ۲۰۲۳ جدا شد و به‌عنوان شخصیتی معرفی می‌شود که زندگی خود را با استفاده از روش‌های پیچیده‌ حریم خصوصی مدیریت می‌کند. او از آدرس UPS Store برای دریافت نامه‌ها استفاده می‌کند، با YubiKey و Bitwarden (مدیریت‌کننده‌ی رمز عبور) صدها رمز عبور منحصربه‌فرد را مدیریت می‌کند و با استفاده از Privacy.co  کارت اعتباری مجازی برای خریدهای آنلاین ایجاد کرده است که هر کدام به یک فروشنده‌ خاص اختصاص دارد. این روش‌ها خطر نقض داده‌ها را کاهش می‌دهند. مشتریان او  که برخی ماهانه ده‌ها هزار دلار پرداخت می‌کنند، شامل افراد مشهور و خانواده‌های ثروتمندی هستند که در معرض تهدیدات عمومی یا اخاذی قرار دارند. این شرکت خدماتی مانند ایجاد هویت‌های جعلی قانونی و استفاده از تراست‌های پیچیده برای مخفی کردن مالکیت دارایی‌ها ارائه می‌دهد!

هوش سیاه در خدمت مهاجمین

گزارش آتلانتیک همچنین به افزایش تهدیداتی مانند داکسینگ، سرقت هویت و سوءاستفاده از داده‌های شخصی توسط شرکت‌ها و دولت‌ها اشاره می‌کند. به‌عنوان مثال، ترکیب داده‌های دولتی و خصوصی (مانند داده‌های موقعیت مکانی تلفن همراه) می‌تواند برای شناسایی منتقدان یا مخالفان سیاسی استفاده شود. بسیاری از افراد عادی تنها به توصیه‌های ساده مانند استفاده از مدیریت‌کننده‌های رمز عبور و احراز هویت دومرحله‌ای عمل می‌کنند، اما مشتریان این شرکت به دنبال راه‌حل‌های پیچیده‌تری هستند. پیشرفت‌های هوش مصنوعی امکان جست‌وجو و استفاده‌ سیاسی یا سودجویانه از داده‌ها را آسان‌تر کرده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *