اسرائیل صدها هزار استارلینک به ایران قاچاق کرد | نتانیاهو پروژه را متوقف کرد
نفتالی بنت، نخستوزیر سابق اسرائیل، برای اولین بار رسماً اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی اقدام به قاچاق سیستمهای اینترنتی استارلینک به داخل ایران کرده است.
به گزارش دیروزبان به نقل از رویترز، بنت که در فاصله سالهای ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ نخستوزیر بود، این اظهارات را در نشست سیاست بینالملل جیاناس بیان کرد. او گفت که فرآیند تهیه و قاچاق دهها هزار دستگاه گیرنده استارلینک را برای تأمین اینترنت پایدار و دسترسی به شبکههای اجتماعی برای معترضان ایرانی آغاز کرده بود. به گفته بنت، این طرح با هدف تسهیل هماهنگیهای میان معترضان و در نهایت سرنگونی دولت ایران طراحی شده بود.
با این حال، بنت از دولت بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر فعلی، به شدت انتقاد کرد و گفت که این دولت نالایق، طرح مذکور را متوقف کرده و در نتیجه، هنگامی که اعتراضات اخیر در ایران رخ داد، زیرساختهای مورد نظر در دسترس نبوده است.
بیشتر بخوانید:
انتشار عکس یک زن بلوند و ناشناس | پست روز پدر ترامپ و رونمایی از یک زن مرموز
اولین قربانی جفری اپستین، مادرش بود! | تاریخ سوءاستفادههای یک متجاوز
دفتر نتانیاهو فورا به این اظهارات پاسخی نداد و شرکت اسپیساکس، مالک استارلینک، نیز به دلیل خارج از ساعات کاری، برای اظهارنظر در دسترس نبود.
استارلینک، که متعلق به ایلان ماسک است، خدمات اینترنت ماهوارهای ارائه میدهد و پیش از این، ایران، اسرائیل و آمریکا را به قاچاق این دستگاهها برای تضعیف امنیت کشور متهم کرده بود. اگرچه استارلینک مجوز فعالیت در ایران را ندارد، اما ایلان ماسک پیشتر گفته بود که این سرویس در ایران فعال است.
بنت که رهبر یک حزب راستگرا و یکی از چندین سیاستمدار اپوزیسیون برای جانشینی نتانیاهو در انتخابات پیشروی اکتبر است، بر لزوم اتحاد اسرائیل با دیگر کشورهای خاورمیانه برای جنگ علیه ایران تأکید کرد.